Autoři

Série

Buďte o krok napřed!

Satanské rituály

od
LaVey, Anton S.
  • Kniha pro všechny, kdo by rádi poznali, jak vypadá magie, a zakusili působení skrytých temných sil. Najdou zde podrobnosti umožňující najít odpovědi na mnoho otázek jako: Je magie skutečná? Lze ji k něčemu použít? Se Satanskými rituály mohou začít svou hledačskou cestu poučeni i o historických kořenech temné magie.

  • ÚVOD

    Zde uváděné rituály obsahují stupeň otevřenosti, který

    v magických studiích není zrovna obvyklý. Všechny

    mají totiž jednu společnou věc – hold živlům, které

    jsou skutečně charakteristické pro druhou stranu.

    Ďábel a jeho skutky na sebe berou již od dávných

    dob podobu mnoha forem. Až donedávna byli pro katolíky

    ďáblem protestanti. Pro protestanty byli zase

    ďáblem katolíci. Pro obě skupiny byli ďáblem Židé.

    Pro orientálce představují ďábla lidé ze Západu. Pro

    amerického osadníka Divokého západu byl ďáblem

    rudoch. Tento ošklivý zvyk člověka povyšovat se tím,

    že bude ponižovat druhé, je nešťastným fenoménem,

    který je však zřejmě nezbytný pro jeho citové zdraví.

    Tento typ vnímání sice postupně ztrácí na síle, ale

    skoro pro každého člověka představuje stále ještě nějaká

    skupina ztělesněného ďábla. Pokud si ale lidská

    bytost představí, že ji někdo jiný považuje za špatnou

    či zlou, nebo v běhu světa zcela zbytečnou, rychle takovou

    myšlenku zapudí. Jen málokdo si přeje nosit

    stigma zlosyna.

    Ale počkat. Právě přece prožíváme jedno z těch jedinečných

    období v dějinách, kdy se zlosynové opakovaně

    stávají hrdiny. Dnešní doba antihrdiny velebí

    a oslavuje všelijaké rebely, povstalce a zločince.

    Protože člověk dělá jen málo věcí s mírou, neexistuje

    žádné selektivní přijímání nových nebo revolučních

    témat. Následkem je tudíž chaos a proti zavedené politice

    se používá cokoli, ať je to jakkoli iracionální. Příkladů

    jsou tucty. Vzpoura pro vzpouru samu je důležitější

    než skutečná potřeba změny. Tím, co se žádá, je

    pravý opak, takže se náš věk stal Věkem Satana.

    Vypadá to sice katastroficky, ale když se usadil

    prach bitvy, to, co bylo potřeba změnit, se skutečně

    změnilo. Došlo k obětem, ať už lidským nebo jiným,

    a tak může pokračovat dlouhodobý vývoj a stabilita se

    vrací. Taková byla odysea dvacátého století. Zrychlení

    vývoje člověka dosáhlo impozantního bodu změny.

    Vyhýbavé teologie bezprostřední minulosti byly nutné

    pro přežití lidské rasy, zatímco vyšší lidská bytost rozvíjela

    své sny a uskutečňovala své plány tak dlouho,

    až se konečně zmrazené sperma jejího magického potomka

    mohlo zrodit na Zemi. To dítě se zjevilo ve formě

    Satana – ve formě protikladu.

    Ti, co v minulosti trpěli hladem a zimou, zplodili

    potomky, aby obdělávali pole a pracovali v továrnách.

    Už jim nebude zima, už nebudou trpět hladem, ale

    zplodí méně dětí, protože vedlejším produktem čarodějova

    zmrazeného semene, které se zrodilo na Zemi,

    bude plnění úkolů dříve svěřených potomkům minulých

    dob. Teď je úkolem vyššího člověka zplodit děti

    budoucnosti. Nyní je důležitější kvalita než kvantita.

    Jedno dítě, jež dokáže tvořit, bude důležitější než deset

    potomků, kteří dovedou vyrábět, nebo padesát,

    kteří dokážou věřit! Existence člověka-boha bude

    zjevná i těm nejomezenějším, kteří uvidí zázraky jeho

    kreativity. Stará víra, že nadpozemská bytost stvořila

    člověka a jeho myslící mozek, bude odhalena jako

    iracionální klam.

    Odmítnout satanismus jako kompletní vynález křesťanské

    církve by bylo příliš snadné. Říká se, že základy

    satanismu neexistovaly, dokud sektářská propaganda

    nevynalezla Satana. Z historického hlediska však jméno

    Satan nemělo v předkřesťanské době žádný zlověstný

    význam.

    „Neškodné“ školy čarodějnictví, které se tak úzkostlivě

    drží syndromu rohatého boha jako symbolu

    plodnosti, považují slova Ďábel a Satan za cosi nenáviděného

    a nepřijatelného. Distancují se od jakéhokoli

    spojení s nimi. Nepřejí si, aby byly jejich murrayitsko-

    gardnerianské, „neopohanské“, „tradiční“ víry

    jakkoli srovnávány či spojovány s uctíváním ďábla.

    Oni slova Satan a Ďábel vymazali ze svého slovníku

    a vedou neúnavnou kampaň za to, aby slovo čaroděj/

    čarodějka získalo důstojnost, i když to bylo vždy

    synonymum pro hanebnou a odpudivou činnost, ať už

    se říkalo čarodějka, hexe, venifica či jinak. Bezvýhradně

    a upřímně přijímají křesťanské hodnocení slova

    Satan v jeho obecném významu a ignorují fakt, že

    se tento termín stal synonymem pro zlo jednoduše

    proto, že za a) je hebrejského původu a cokoli židovského

    bývalo od Ďábla a za b) protože to znamenalo

    cosi konkurenčního či opozičního.

    Člověk by očekával, že po všech těch debatách

    o původu slova čarodějka a jasném původu slova Satan

    převládne logika a Satan bude přijat jako rozumněji

    vysvětlitelné označení.*) Dokonce i tehdy, když

    uznáme charakterovou inverzi měnící Pana (kladný

    typ) v Satana (záporný typ), proč bychom měli odmítat

    starého přítele jen proto, že má nové jméno a nespravedlivé

    stigma? Proč mají mnozí lidé stále ještě

    pocit, že je jejich povinností distancovat se od jakéhokoli

    spojení s čímkoli, co by se mohlo považovat za

    satanské, ale přitom stále více využívají všechny druhy

    umění, které byly po celá staletí považovány za dílo

    Satanovo? Proč vědec, jehož předci, akademikové

    a laboratorní experimentátoři, trpěli kdysi označením

    za kacíře, jedním dechem plácá cosi o křesťanské

    spravedlivosti a druhým dechem odmítá koncept Satana,

    když vlastně vděčí za své dědictví tomu, co bylo

    po celá staletí přisuzováno říši Ďábla?

    Odpovědi na tyto otázky lze shrnout v jedno trpké

    obvinění: oni si nemohou dovolit přiznat se k tomu,

    že jsou spřízněni s čímkoli, co nese jméno Satan, protože

    kdyby to udělali, museli by se přestat prezentovat

    jako „kladní hrdinové a hrdinky“. A co je ještě

    horší, stoupenci školy „Čarodějnictví – NE satanismus!“

    v sobě nosí stejnou potřebu povyšovat se poni-

    žováním ostatních jako jejich křesťanští bratři, od kterých,

    jak tvrdí, se osamostatnili.

    Rituály v této knize vyvolávají jména ďáblů – ďáblů

    všech forem, velikostí a sklonů. Jejich jména

    se používají po patřičném uvážení a s vědomím jistého

    uznání, neboť dokáže-li člověk odhrnout záclonu

    strachu a vstoupit do Království stínů, jeho oči si brzy

    uvyknou a spatří mnohé podivné a úžasné pravdy.

    Pokud je člověk uvnitř skutečně dobrý, může vyvolávat

    jména Bohů Propasti bez pocitu viny a beze

    strachu z nějaké úhony. Výsledný pocit bude maximálně

    uspokojující. Žádná cesta zpátky ale neexistuje.

    Zde jsou rituály Lucifera… pro ty, kdo se odváží

    odhodit svůj plášť licoměrnosti.

     

    Anton Szandor LaVey

    Satanská církev

    25. prosince VI Anno Satanas

     

    O RITUÁLECH

    V každém náboženském učení hraje důležitou roli

    fantazie, protože subjektivní mysl je náročnější na

    chuť své potravy než na její kvalitu. Náboženské rituály

    satanismu se liší od obřadů ostatních vyznání

    v tom, že nevyužívají fantazii k tomu, aby ovládly toho,

    kdo takové vyznání praktikuje. Jednotlivé ingredience

    satanského rituálu nejsou navrženy tak, aby

    udržovaly celebrujícího v područí, ale spíše k tomu,

    aby sloužily jeho cílům. Takže je fantazie používána

    jako magická zbraň jednotlivce, spíše než aby ji využíval

    celý systém. Tím ale není řečeno, že nejsou nebo

    nebudou existovat ti, kdo budou považovat svou

    oddanost satanismu za svou identitu, zatímco budou

    i nadále nevědomky manipulováni zvenčí.

    Podstatou satanského rituálu a samotného satanismu

    je, pokud se k němu připojíme z logických důvodů

    a nikoli ze zoufalství, objektivně vstoupit do

    subjektivního stavu. Musíme si však uvědomit, že

    veškeré lidské chování téměř absolutně motivuje právě

    subjektivní impuls. Je proto obtížné být objektivní,

    když už si naše emoce vytvořily své preference. Jelikož

    člověk je jediným tvorem, který dokáže lhát sám

    sobě a ještě tomu i věřit, musí neustále usilovat o nějaký

    stupeň sebeuvědomování. Vzhledem k tomu, že

    úspěch rituální magie závisí na emoční intenzitě, je

    třeba při jejím praktikování využít veškeré prostředky,

    které vytvářejí emoce.

    Základní ingredience provozování magie by se daly

    rozdělit na touhu, načasování, představivost, nasměrování

    a rovnováhu. Každá z těchto součástí je již

    vysvětlena v předchozí práci autora, v Satanské bibli.

    Materiál obsažený v této knize představuje ten typ satanského

    rituálu, který byl použit v minulosti pro speciální

    produktivní nebo destruktivní cíle.

    Zjistíte také, že všemi rituály, které jsou zde obsaženy,

    prochází všudypřítomný paradox. Vzhůru znamená

    dolů, slast je bolest, temnota je světlo, otroctví

    je svoboda, šílenství je zdravý rozum atd. V souladu

    se zásadními sémantickými a etymologickými významy

    slova Satan jsou často situace, pocity a hodnoty

    převráceny či obráceny. To není míněno tak, aby to

    posloužilo jen jako rouhání, naopak, využívá se toho,

    aby se demonstrovalo, že věci nejsou vždy takové, jakými

    se zdají být, a že žádná norma nemůže nebo by

    neměla být zbožněna, neboť jakákoli norma se za příhodných

    okolností může změnit…………………………….

  • Autor: LaVey, Anton S.
    Překladatel: Nemejovský, Jan
    Název: Satanské rituály
    Původní název: The Satanic Rituals
    Žánr: | Rozebráno - již nebude skladem
    ISBN: 978-80-7384-291-8
    Vazba: brožovaná
    Formát:120.00 x 195.00 mm
    Počet stran: 240
    Vydání: 1.
    Datum vydání: 7.4.2010
  •  

    Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

    Chci
    být
    IN!
    Získejte vždy ty nejdůležitější novinky na e-mail.